Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

woensdag 27 april 2011

Hummus

Lekker met (Turks) brood.

Blik of pot kikkererwten van ongeveer 400 gram, uitlekvocht bewaren. 
2-3 citroenen 
3 flinke tenen knoflook 
6 eetlepels tahin* (=sesampasta) 
4 eetlepels olijfolie
Chilipoeder, gemalen komijn, peper en zout, gehakte peterselie



Pureer de kikkererwten met de knoflook in de keukenmachine. Voeg eventueel wat uitlekvocht toe. 
Voeg de tahin en de olijfolie toe.Voeg bij beetjes het citroensap toe en proef ondertussen. Het moet een zachte romige substantie worden. Breng de Hummus op smaak met Chilipoeder, gemalen komijn, peper en zout en bestrooi met wat gehakte peterselie


Tips:  
Hummus kan enkele dagen bewaard worden in de koelkast (goed afgesloten)  
Hummus is lekker als dipsaus bij rauwkost zoals worteltjes, bleekselderij, witlof, radijs en komkommer. 
Hummus kan ook gemaakt worden van (250 g) rauwe kikkererwten. Deze moeten een nacht weken en ongeveer 2 uur koken (de kikkererwten moeten heel zacht zijn) 
Kikkererwten zijn rijk aan voedingsvezels, vitamine B1, fosfor en ijzer. Bovendien zijn ze vetarm en eiwitrijk. 

*) Tahin is sesampasta en is o.a. te koop bij Turkse winkels. Tahin is lekker als broodbeleg (een goede vervanger voor pindakaas)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten