Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

dinsdag 12 april 2011

Courgettesoep

Eet bij de lunch eens een boterham minder en neem een kop soep boordevol groente.

Ingrediënten voor 4 personen:

1 eetlepel  olie
1 ui + teentje knoflook
½ liter water + 1 bouillontablet
500 g (= 2 a 3) courgettes 
4 eetl. Crème fraîche halfvol of kruidenkaas (light)
peterselie, majoraan, koriander

Bereiding:

Pel en snipper de ui fijn
Pel de knoflook en snijd deze in plakjes
Was de courgettes en snijd deze in plakjes
Verhit de olie in een ruime pan , Fruit de ui en de knoflook
Schep de courgette erdoor, Voeg ½ l water + bouillontablet toe
Kook het mengsel ± 15 minuten zachtjes in gesloten pan
Pureer desgewenst de soep met de staafmixer fijn
Voeg per bord of kom 1 eetl. kruidenkaas of crème fraîche toe
Maak de soep op smaak af met vers gemalen peper, peterselie en / of majoraan, koriander

Voeg geen extra zout toe want het bouillonblokje bevat voldoende zout.

Totaal per persoon   110 kcal, waarvan Vet 57 En%, Koolhydraten 31 En% en Eiwitten 12 En% 

Tip: neem i.p.v. courgette een andere groente bijv.: broccoli


Smakelijk eten!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten