Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

zondag 17 april 2011

Aspergesoep met gerookte zalm

Het witte goud is er weer!


800 gram asperges                                                                          500 ml groentebouillon (evt van een blokje)
100 ml sojaroom light                                                                      100 gram gerookte zalmsnippers
Paar sprietjes verse bieslook                                            




De asperges schillen en de houtige uiteinden eraf snijden en in stukjes snijden. In een soeppan de asperges in de bouillon gaarkoken. Met staafmixer of keukenmachine pureren. Sojaroom erbij schenken en goed verwarmen (niet meer laten koken). Op smaak brengen met een beetje peper. De soep verdelen over 4 borden en bestrooien met de zalmsnippers en garneren met bieslook.

De soep is voldoende voor 4 personen.

Tip: deze soep is ook lekker met krabsticks, garnalen of reepjes rauwe ham


Totaal per persoon  ± 95 kcal, waarvan Vet 47 En%, Koolhydraten 21 En% en Eiwitten 34 En%




Tip voor de mensen in Waalre en omgeving: voor verse asperges, recht van het land,  kunt u in het seizoen dagelijks terecht bij de Laarhoeve. Neem dan ook meteen een kijkje in de vleeswinkel. Hier wordt heerlijk vlees van eigen beesten verkocht en ook voor kakelverse eieren kun je er terecht. http://www.laarhoeve.nl/

Smakelijk eten toegewenst door 
Àla Carte Voedingsadvies en de Laarhoeve




Geen opmerkingen:

Een reactie posten