Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

vrijdag 6 mei 2011

Kruidkoek

250 gram volkorenmeel
1 zakje bakpoeder
250 gram donkerbruine basterdsuiker
1 eetlepel sinaasappelrasp
1 theelepel kaneel
1 theelepel kruidnagelpoeder
1 theelepel nootmuskaat
Snufje zout
225 ml magere of halfvolle melk
100 gram rozijnen
75 gram gehakte hazelnoten


Meng eerst de bloem, bakpoeder, suiker, kruiden en sinaasappelrasp en roer er dan de melk door en voeg als laatste de vruchten en de noten toe

Doe alles in een ingevet cakeblik en bak op 175 graden in 45 minuten gaar


Tip: het volkorenmeel vervangen door zelfrijzend bakmeel maakt de koek wat minder zwaar (geen bakpoeder toevoegen)

De vulling variĆ«ren door andere noten en zuidvruchten toe te voegen. Bijv. abrikozen, cranberry’s, walnoten



Totaal per plakje (12 stuks) ±  218 kcal, waarvan Vet 21En%, Koolhydraten 72En% en Eiwitten 7En%
(bereid met halfvolle melk)



Recept komt uit het boek: Puur Gezond! Slank in 8 stappen van Karine Hoenderdos




Geen opmerkingen:

Een reactie posten