Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

dinsdag 17 mei 2011

Chili con chocolate y vino



Ingrediënten


500 g rode chilibonen uit blik
3 uien
2 teentjes knoflook                                                         
beetje  olie
1 gele paprika                                                                    
1 groene paprika
½ dl rode wijn                                                                    
1 blik tomaten in stukjes
2 koffielepels oregano                                                      
1 eetlepel komijnpoeder
Chilipoeder                                                                       
50 g zeer donkere chocolade                                        
een bosje verse koriander                               
een zak tortillachips (150 gram)
zout


Verwarm de oven voor op 180°. Spoel de chilibonen af en laat ze uitlekken. Pel de uien en de knoflook en snipper ze fijn. Halveer de paprika’s, verwijder de zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in stukjes. Fruit de ui en de knoflook in de olie. Voeg de paprikastukjes toe en laat even meestoven. Giet de wijn bij de groenten en laat alles even goed doorstoven zonder deksel. Voeg de tomaten, de oregano, en het komijnpoeder toe en kruid met chilipoeder en zout naar smaak. Breek de chocolade in stukjes en voeg ze toe. Laat nog 5 minuten sudderen. Verwarm intussen de tortillachips in de oven. Roer tenslotte de chilibonen door de groentesaus en laat alles goed doorkoken. Controleer of de smaak evenwichtig is. Als die te zoet is door de chocolade voeg dan wat zout toe. Hak de koriander fijn. Strooi de koriander over de chili en serveer met de tortillachips.


Dit is een vegetarisch hoofdgerecht voor 4 personen
Totaal  ±  465 kcal, waarvan Vet 37 En%, Koolhydraten 49 En% en Eiwitten 13 En%


Recept is afkomstig van de site www.puurgezond.nu

Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten