Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

vrijdag 20 mei 2011

Guacamole

2 rijpe avocado’s
groene chilipepers, fijngehakt
1 tomaat, in blokjes gesneden
1 kleine ui, fijngehakt
10 takjes koriander, fijngehakt
zout
limoensap


Snijd de avocado in de lengte rondom de pit. Verwijder de pit door de twee helften voorzichtig te draaien. Daarna wip je de pit uit de vrucht met een lepeltje. Maak de pit schoon en bewaar hem. Schep met een lepel het vruchtvlees uit de schil.
Doe de avocado, ui, pepers, tomaat en koriander in een schaal. Prak dit alles met een vork tot een grove puree. Voeg naar smaak zout en limoensap toe. Doe de mousse over in een aardewerken kom. Plaats de pit in het midden.

Serveer binnen 15 minuten, eventueel met tortillachips/dorito’s.

Tip:

Maak de guacamole op het laatst moment om verkleuren te voorkomen.

De pit staat niet alleen decoratief maar voorkomt ook het verkleuren van de guacamole.

 Een avocado is rijp als de punt van de vrucht meegeeft als er zacht op gedrukt wordt. Omdat rijpe 
avocado's zeer kort houdbaar zijn worden ze vaak onrijp verkocht.

Stop harde, onrijpe avocado's een dag voordat ze gebruikt moeten worden samen met een rijpe appel in een plastic zak. Sluit die af en leg ze weg bij kamertemperatuur. De volgende dag zijn de avocado's rijp.


Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten