Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

donderdag 28 maart 2013

Gevulde omelet met Thaise groenten


Ingrediënten:

4 of 5 eieren
350 g Thaise roerbakgroenten
komkommerblokjes
gele paprika in stukjes
5-9 el. water of bouillon
2 tl. tuinkruiden 
zout 
2 el. zonnebloemolie of 20 g boter of margarine om in te bakken
2 el. gezouten cashewnoten

Bereiding: 
Verwarm de olie in een hapjespan en roerbak hierin de groenten ca. 5 minuten. Klop de eieren los met het water, de kruiden en zout. Verwarm 1-2 koekenpannen met dikke bodem (doorsnede ca. 24 cm). Laat hierin de olie even rondwalsen zodat bodem en wand goed zijn ingevet. Giet het eimengsel erin en bak de omeletten. Schuif steeds het gestolde ei naar het midden en prik gaatjes in de omeletten. Vul met de Thaise groenten, klap dubbel en voeg de noten toe.

Tip: gebruik tuinkruiden zoals bieslook, peterselie, koriander
Tip: serveren met Chilisaus of Kikkoman sojasaus





Hoofd of lunchgerecht voor 2 personen 

Recept is afkomstig van: eiloveyou.nl

Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies


Geen opmerkingen:

Een reactie posten