Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

maandag 25 maart 2013

Eierquiche



5 eieren
6 plakjes bladerdeeg
2 el. broodkruim
2½ dl slagroom
2 tl. tijm
snufje zout en peper
1 grote stengel prei in ringen
1 gele paprika in kleine blokjes
1 groene paprika in kleine blokjes
1 rode paprika in kleine blokjes


Laat de eieren op kamertemperatuur komen. Verwarm de oven voor op 175° C. Leg het deeg in plakjes op een plank en rol deze uit tot een grote cirkel. Bekleed hiermee een ingevette quichevorm (24 cm) tot aan de rand. Verdeel broodkruim over de bodem. Klop 4 eieren samen met de slagroom en de kruiden los Meng dit met de groenten en vul hiermee de quiche. Vouw het deeg om met de vingers tot een rand. Klop het overige ei los en bestrijk hiermee de rand. Bak de quiche in 50-55 minuten goudbruin en gaar.

Tip: varieer eens met de groenten, denk aan courgette, uiringen, zoete paprika, peultjes, erwtjes enz. 

Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies


Geen opmerkingen:

Een reactie posten