Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

maandag 25 maart 2013

Omelet met groene asperges en kaas



Voor 2 personen:
1 teentje knoflook
2 bosuitjes
300 gram groene asperges
2 eetlepels olijfolie, 4 eetlepels
bouillon of (halfvolle) melk 
4 scharreleieren
 peper en zout
50 gram geraspte (geiten)kaas



Pel en snipper de knoflook, maak de bosuitjes schoon en snijd ze in ringetjes. Snijd de onderste stukjes van de asperges, was ze en snijd ze in stukjes van circa 3 cm. Verhit de olie in  een koekenpan en roerbak hierin de knoflook en aspergestukjes in circa 8 minuten gaar. Klop intussen in een kom de eieren los met de bouillon of melk en peper en zout naar smaak. Roer de bosui erdoor en verdeel het eimengsel over de pan. Laat het ei op een laag vuur stollen. Keer de omelet om als de bovenkant bijna droog is. Gebruik hiervoor groot bord. Laat de onderkant zachtjes lichtbruin bakken en bestrooi de bovenkant met de geraspte kaas.

Serveer de omelet met een tomatensalade en grof bruinbrood.

Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten