Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

maandag 10 februari 2020

Verantwoorde tussendoortjes voor kinderen

Dit  zijn voor alle kindjes prima tussendoortjes

Tussendoortje voor 0-4 jaar:

Worteltje julienne gesneden.
Gedroogde appeltjes. Evt. zelf maken: dunne plakjes appel in de oven drogen op 60° (±8 uur) of aan een touwtje in de zon drogen
In de zomer een zelfgemaakt ijsje van yoghurt en/of fruit
Pannenkoek beleggen met plakjes banaan en oprollen. Prikkertjes insteken en in plakjes snijden.


Tussendoortje voor 4-8 jaar:

Mini krentenbol met een plakje kaas
Prikkertje met een blokje kaas en een paar druifjes
Beker met smoothie van yoghurt met een vers fruit
Wrap beleggen met plakjes kaas en ham. Gehakte augurkje over verdelen en oprollen. Prikkertjes insteken en in plakjes snijden
Pannenkoek beleggen met plakjes banaan en oprollen. Prikkertjes insteken en in plakjes snijden
Paprika en komkommer in reepjes snijden, dipsausje van yoghurt met tuinkruiden in een apart bakje doen
  
Tussendoortje voor 8-13 jaar:

Rijstwafel met pindakaas en tauge
Bakje gevuld met blokjes knolselderij, reepjes rode paprika, stukjes peer. Dipsausje van yoghurt met tuinkruiden en snufje paprikapoeder in een apart bakje doen
Appelpannenkoek bakken, bestrooien met kaneel, in vieren vouwen en verpakken in aluminiumfolie

Tussendoortje voor 13 jaar en ouder:

Omelet bakken met boerensoepgroente, in punten snijden en verpakken in aluminiumfolie
 Wrap besmeren met pesto of tapenade en dan beleggen met sla, tomaat, plakjes komkommer en reepjes gebakken kip. De wrap oprollen en stevig verpakken in plasticfolie (als een snoepje)
Schaaltje met verschillende noten en zuidvruchten 
Stukjes ananas mengen met cottage cheese, shoarmakruiden, peper en zout en in stukjes geknipte bieslook Leg plakje ham op slablad en schep het kaasmengsel erop, oprollen en vaststeken met een prikker. (als meegenomen moet worden verpakken in folie) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten