Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

maandag 10 februari 2020

Salade met biefstuk

Voor 2 personen

150 gram biefstuk
300 gram gemengde salade
1 rode paprika
100 gram peultjes (of sugar snaps)
100 gram maiskolfjes
1 rode ui, in ringen
3 el olie
2 el ketjap
1 el sojasaus
1 tl citroensap
Koriander
1/2 rode peper
1 teentje knoflook

1. Snijd de biefstuk in lange repen. Marineer deze met 1 el olie, 1 el ketjap, de koriander, rode peper en knoflook. (geen zout) Zet deze ongeveer 1 kwartier in de koelkast.
2. Zet een pan met water op en laat deze koken. Kook hierin kort de peultjes, totdat ze gaar zijn. Laat deze afkoelen met koud water.
3. Snijd de paprika in reepjes en de maiskolfjes in tweeen. Meng dit door de salade heen, samen met de uiringen en de peultjes.
4. Maak een dressing van de sojasaus, citroensap, ketjap en de olie. Verdeel deze over de salade.
5. Bak de biefstuk kort in de koekenpan (zonder extra olie) en serveer deze over de salade, direct serveren! 

Voedingswaarde per persoon: 338 kcal

Vegatip: In Azië is het heel normaal om tofu te eten bij verschillende maaltijden. Bij deze salade kan gemarineerde tofu ook heel goed.

Singletip: Maak deze salade klaar zonder de dressing en verdeel de biefstuk in twee delen. Neem hem mee naar je werk en je kunt hem ook koud eten!

Variatietip: Ook lekker om eens erbij te proberen. Vervang de helft van de gemengde salade door paksoi en taugé! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten