Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

woensdag 17 november 2010

Omelet met spinazie en aardappelen

500 gram aardappelen Fijngesneden teentje knoflook
750 gram verse spinazie 1 blikje ansjovisfilets, uitgelekt en in stukjes gesneden
6 eieren 2 eetlepels geraspte kaas (30+)

Verwarm de oven voor op 150 graden.

Schil de aardappelen en snijd in blokjes. Doe ze in een ronde ovenschaal, bestrooi met peper en zout en druppel er een beetje olijfolie overheen. Plaats dit onafgedekt in de oven zodat de aardappelstukjes alvast een beetje garen.

Was de spinazie en blancheer 1 minuut. Doe de spinazie in een zeef, laat uitlekken en druk met een lepel zoveel mogelijk het vocht eruit. Hak de spinazie grof en voeg de knoflook en ansjovisfilet toe. Klop de eieren los met de kaas en meng er de spinazie door. Haal de aardappelblokjes uit de oven en meng dit met het spinaziemengsel.

Verhoog de oventemperatuur naar 190 graden.

Schep het mengsel weer in de ovenschaal en besprenkel met wat olie. Bak de omelet in 25-30 minuten gaar.

Tip: Lekker met een tomatensalade. Kan ook koud geserveerd worden als een tapashapje

De omelet is voldoende voor 4 personen.

Totaal per persoon ± 270 kcal, waarvan Vet 32 En%, Koolhydraten 38 En% en Eiwitten 30 En%

Variatie: voeg bijv.geroosterde pijnboompitjes, fijngehakte uitjes of fijngehakte zongedroogde tomaatjes toe. Vervang de ansjovis door ham.

De verse spinazie kan evt vervangen worden door spinazie uit pot of diepvries. Let op geen spinazie a la crème nemen!

Smakelijk eten!

www.alacartevoedingsadvies.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten