Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

donderdag 7 juli 2011

Tabouleh

150 gram bulgur
1 komkommer
4 rijpe tomaten
Sap van 1 citroen
5  eetlepels olijfolie extra vierge
3 bosuitjes, in ringen gesneden
15 gram platte peterselie, fijngehakt 
15 gram verse munt, fijngehakt
1 krop little gem


Meng de bulgur in een kom met 200 ml kokend water en laat dit 20 minuten staan. Schil de komkommer en halveer in de lengte. Haal de zaadjes eruit (tip dit gaat heel goed met een appelboor) en snijd het vruchtvlees  in kleine blokjes.
Ontvel de tomaten, verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in kleine blokjes.
Meng citroensap met de komkommer en tomaat door de bulgur en laat nogmaals 20 minuten staan.

Roer  vlak voor het serveren de olijfolie door de tabouleh en schep de bosui, peterselie en munt erdoor. Breng de salade op smaak met zout en versgemalen peper.

Serveer de tabouleh op een platte schaal met blaadjes little gem eromheen

Tip: Wil je de tabouleh mooi opmaken leg dan reepjes geroosterde paprika, blokjes feta en olijven rond de salade. Deze salade is erg lekker bij gegrild lamsvlees

Totaal per persoon ± 300  kcal, waarvan Vet  41 En%, Koolhydraten 49  En% en Eiwitten 8 En%


Recept is afkomstig uit het boekje kookook vegetarisch

Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten