Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

vrijdag 22 juli 2011

Schuimig tuinerwtensoepje met basilicum en avocadocrème

Ingrediënten:
300 gram tuinerwten uit de diepvries, maar liever verse
1 liter kippen- of groentebouillon
2 à 3 bosuitjes, schoongemaakt
1 bosje basilicum
1 avocado
1 klein teentje knoflook uit de pers
125 gram crème fraîche  





Bereiding:
Zet de tuinerwten op met de bouillon. Laat een kwartiertje op zacht vuur koken. Voeg de in stukken gesneden bosui en de helft van het basilicum erbij. Pureer de soep met de staafmixer gedurende een minuut of zes. Doe dit langer dan u denkt, dan wordt de soep mooi glad.
Pureer dan de avocado met de knoflook en de andere helft van het basilicum in een keukenmachine. Houd een paar blaadjes basilicum apart voor de garnering. Klop de crème fraîche erdoor en breng de avocadocrème op smaak met zout en peper.
Schep de soep in vier borden. Schep met een ijsbolletjesschep een bolletje avocadocrème in het midden van het bord en garneer met gescheurde blaadjes basilicum.

Totaal per persoon ± 281  kcal, waarvan Vet  74 En%, Koolhydraten 17  En% en Eiwitten 7 En%
                            
Recept is afkomstig uit het boek: Home made van Yvette van Boven

Smakelijk eten toegewenst door À la Carte Voedingsadvies


Geen opmerkingen:

Een reactie posten