Over mij

Mijn foto
‘S-hertogenbosch , Brabant, Netherlands
Vaak ben ik in de keuken te vinden, voeding en koken is dan ook mijn passie. Ik hou van goed en vooral lekker eten. Wat is er dan mooier om van je hobby je beroep te maken? Allereerst ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent. Daarnaast ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met Thermomix en ben nu naast een hele enthousiaste gebruiker ook advisor voor Thermomix Nederland. Ik ben ook nog voor div. opdrachtgevers actief als promotiemedewerker. Je kunt mij tegenkomen bij groothandels, supermarkten, beurzen etc. Ik werk voornamelijk in de foodsector. Het draait dus allemaal om ETEN

woensdag 28 september 2011

Maaltijdsalade met kip, cashewnoten en pijnboompitten


Heerlijk lunchgerecht voor een zomerse dag, of als voorgerecht (op een klein bordje, de porties halveren!)

1 avocado
citroensap
1 sinaasappel
150 gram gerookte kip
150 gram rucola (of andere slasoort)
10 gram geroosterde pijnboompitten
geraspte Parmezaanse kaas

Voor de dressing:
35 gram cashewnoten
2 eetlepels olijfolie
1 eetlepel witte balsamico azijn
1 eetlepel sinaasappelsap
1 theelepel mosterd
zout, peper


Bereiding

Snijd de avocado in blokjes en besprenkel deze met citroensap.
Snijd de schil van de sinaasappel dik weg.
Snijd boven een slakom de sinaasappelpartjes tussen de vliesjes uit.
Snijd de gerookte kip in reepjes.
Meng de ingrediĆ«nten voor de salade en verdeel deze over 2 borden.

Pureer met de staafmixer de cashewnoten, olijfolie, witte balsamico azijn, sinaasappelsap, mosterd, peper en zout tot een dikke dressing. Besprenkel de salade vlak voor het serveren met de dressing.

Garneren met de pijnboompitten, deze verhogen de verzadiging enorm en naar smaak bestrooien met geraspte kaas

Dit is voldoende als lunchgerecht voor 2 personen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten